Vyučovací proces
Vzdelávanie
Snažíme sa našim študentom poskytnúť čo najkvalitnejšie vzdelanie, ktoré im umožní úspešný štart na vysokých školách. K tomu prispieva nie len kvalifikovanosť pedagogického zboru, ale aj inovatívne metódy a prostriedky používané vo vyučovacom procese. Preferujeme multimediálny spôsob výučby! Javorka disponuje viacerými učebňami vybavenými modernou digitálnou technikou , ako sú: interaktívne tabule, dataprojektory, počítače, digitálne meracie prístroje na príslušné odborné predmety, či laboratória s multimediálnou podporou.
Výchova
Výchovné pôsobenie na študentov je realizované prostredníctvom individuálneho prístupu vyučujúcich pedagógov, triednych učiteľov, výchovných poradcov a vedenia školy so zameraním na dodržovanie zásad školského poriadku, dochádzky na vyučovanie, dosahovanie požadovaných veľmi dobrých a výborných študijných výsledkov a v neposlednom rade na upevňovanie zásad zdvorilosti, čestnosti, tolerancie a etického či náboženského kódexu.
Ciele vyučovacieho procesu
Našim hlavným cieľom je premeniť tradičnú školu na školu modernú! To znamená, aby sa zmyslom výchovy a vzdelávania u nás stala nielen kvantita získaných vedomostí, zručností a postojov, ale aby cieľom bol súhrn kvalitných poznatkov, ktoré absolvent vzdelávacieho programu bude vedieť prakticky využiť pre vlastný rozvoj.
Chceme premeniť encyklopedické memorovanie vedomostí v tradičnej škole na tvorivo-humanistickú a zážitkovo-hodnotovú výchovu a vzdelávanie s dôrazom na jedinečnosť každého človeka, na jeho progresívny rozvoj pre život v novom tisícročí.
Charakteristika vyučovacieho procesu
Priemerný človek si zapamätá približne:
- 10% z toho, čo číta
- 20% z toho , čo počuje
- 30% z toho, čo vidí v podobe obrazu
- 50% z toho, čo vidí a súčasne počuje,
- 70% z toho, čo súčasne vidí, počuje a aj aktívne vykonáva
- 90% z toho, k čomu dospel sám , na základe vlastnej skúsenosti, vykonávaním činnosti.
(Fredmann,1971)
Pre nás na Javorke je záver jednoznačný – čím rozmanitejším spôsobom sa človek učí, tým je účinnosť zapamätávania vyššia. A preto učíme rozmanito!